Knowledgebase: Domeinen
Mijn website is niet zichtbaar
Posted by Easyhosting on 25 Nov 2013 13:09

Wanneer je een nieuwe website online hebt gezet, maar deze is nog niet zichtbaar, dan kan dit diverse oorzaken hebben. Wij zetten hieronder een paar van de meest voorkomende oorzaken op een rijtje:

 

  • Dit kan liggen aan de lokale opslag van je browser; je kunt het beste de pagina verversen door middel van F5 (werkt in Explorer, Firefox, Chrome, Safari).

Als dit geen oplossing biedt dan kun je het beste de 'tijdelijke internet bestanden' wissen of 'privé-gegevens verwijderen' kiezen in je browser.

Voor Explorer, Firefox, en Chrome kan dit via de toetsencombinatie CTRL-Shift-Del. Je krijgt dan een keuze scherm waar je kunt aangeven wat je precies wilt verwijderen.

Voor Safari ga je naar het actie menu reset Safari, click reset en probeer dan nogmaals de pagina te openen. (Het actie menu vind je rechts bovenin, het lijkt op een tandwieltje)

Na het verwijderen van de browser geschiedenis is een herstart van de browser gewenst.

 

  • Het kan ook zo zijn dat de DNS van je domeinnaam is gewijzigd of je domeinnaam is nog niet ouder dan één dag.

Bij DNS wijzigingen kan het 4 tot 24 uur duren voordat deze geheel zijn doorgevoerd. Zodra het is doorgevoerd zal de nieuwe website zichtbaar worden.

 

  • Controleer of de nieuwe website in de juiste folder is geplaatst. Voor DirectAdmin is dit public_html, voor Plesk is dit httpdocs.
Wanneer je via een FTP programma bestanden overschrijft kan het een keer voorkomen dat een bestand niet ververst wil worden. Verwijder in dat geval het bestand in het geheel van de server en plaats daarna het nieuwe bestand.

Help Desk Software by Kayako Resolve