Knowledgebase: DNS
DNS beheer via de klantenpagina
Posted by Easyhosting on 27 Nov 2013 10:17

Inloggen DNS Tools via je klantenpagina

 

1)      Log in op het klantenportaal van Easyhosting (https://login.easyhosting.nl) waarna u in onderstaand scherm terecht komt.

 

2)      Klik vervolgens op “DNS beheer” om in onderstaand scherm uit te komen.

3)      Klik op “DNS beheer” om naar “DNS tools” te gaan en in onderstaand scherm uit te komen.

4)      Klik op “records” achter de desbetreffende domeinnaam om in het onderstaande scherm terecht te komen.

5)      Indien u een record wilt aanpassen klikt u op “quick edit” om in onderstaand scherm terecht te komen.

6)      Hier kunt u de waardes van verschillende records aanpassen. Laat dit altijd door iemand doen die verstand heeft van de DNS. Mocht er namelijk een fout gemaakt worden dan kan hierdoor het hele domein offline gaan.

7)      Indien u een record wilt toevoegen kunt u op de knop “record toevoegen” klikken zoals in de afbeelding onder stap 4 te zien is. U komt dan in onderstaand scherm terecht. Indien u er vanuit stap 5 wilt komen klikt u eerst op ‘’terug’’

 

8)     Hier kunt u een record toevoegen. U heeft de keuze uit meerdere records zoals hieronder aangegeven:

  • A – IPv4 A-record
  • AAAA – IPv6 A-record
  • CNAME – Doorverwijzing naar een hostname
  • CURL – http forward met frame
  • HINFO – Wordt niet gebruikt
  • MBOXFW – Forward van e-mail adres naar ander e-mail adres
  • MX – Hostname voor mail afhandeling
  • NAPTR – Wordt niet gebruikt
  • NS – Nameserver (wordt enkel door Easyhosting zelf gebruikt)
  • PTR – Reverse Lookup
  • SOA – Start of Authoririty (wordt enkel door Easyhosting zelf gebruikt)
  • SRV – Wordt gebruikt om bepaalde services aan te duiden
  • TXT – Werd in eerste instantie gebruikt voor ieder door de gebruiker gewenst commentaar. Nu mede in gebruik door het SPF anti-spam initiatief en domein verificatie.
  • URL – http forward zonder frame

9)     Door op het kruisje voor het record te klikken verwijdert u een DNS record. Kijk altijd na of het om het correcte record gaat om fouten te voorkomen

10)   Mocht u hulp nodig hebben bij het instellen van DNS records dan kunt u natuurlijk contact met ons opnemen.


Help Desk Software by Kayako Resolve