Knowledgebase: E-mail
Instellen van de Easyhosting SMTP server als uitgaande mailserver voor DirectAdmin gebruikers
Posted by Easyhosting on 11 Nov 2015 11:49

Instellen van de Easyhosting SMTP server als uitgaande mailserver voor DirectAdmin gebruikers

Voor het versturen van e-mail via onze SMTP-server kunt u de volgende instellingen gebruiken:

Uitgaande SMTP-mailserver: mail.uwdomeinnaamhier.nl (dit is exact hetzelfde als de inkomende mailserver)

Bij de extra instellingen kunt u aangeven dat er verificatie nodig is voor het versturen van e-mail.

Hiervoor gebruikt u dezelfde instellingen als voor de inkomende e-mailserver, over het algemeen kunt u vaak de optie "gebruik dezelfde instellingen als voor de inkomende mail" aanvinken. In dit geval hoeft u niet de logingegevens nogmaals op te geven.

Onder het tabblad 'Geavanceerd'  kunt u aangeven dat u de e-mail via poort '587' wilt versturen in plaats van de huidige instelling van '25'

De versleuteling moet altijd op 'Geen' ingesteld staan

 

Hoe u de Easyhosting SMTP server kunt instellen in uw e-mail programma:

Microsoft Outlook 2007:

Ga naar 'Extra' > 'Account Instellingen' > Dubbelklik op het e-mailaccount waarmee u e-mail wil versturen.

Pas hier de uitgaande mailservernaam aan naar hetzelfde als u bij inkomende mailserver ingesteld heeft staan.

Klik vervolgens op 'Meer Instellingen', ga naar het tweede tabblad 'Server voor uitgaande e-mail' en zet daar het vinkje aan bij 'Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist' en kies daarna de bovenste optie: 'Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail'

Ga vervolgens naar het tabblad 'Geavanceerd' en pas poortnummer 25 aan naar poortnummer 587 bij de uitgaande mailserver (SMTP).

De versleuteling moet altijd op 'Geen' ingesteld staan

Klik nu op "OK" en op "test accountinstellingen".  Bij twee groene vinkjes is het goed ingesteld en kunt u alle vensters afsluiten.


Microsoft Outlook 2010:

Ga naar 'Bestand' > 'Account Instellingen' > 'Account Instellingen' > Dubbelklik op het e-mailaccount waarmee u e-mail wil versturen.

Pas hier de uitgaande mailservernaam aan naar hetzelfde als wat u bij inkomende mailserver heeft staan.

Klik vervolgens op 'Meer Instellingen.', ga naar het tweede tabblad 'Server voor uitgaande e-mail' en zet daar het vinkje aan bij 'Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist' en kies daarna de bovenste optie: 'Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail'

Ga vervolgens naar het tabblad 'Geavanceerd' en pas poortnummer 25 aan naar poortnummer 587 bij de uitgaande mailserver (SMTP).

De versleuteling moet altijd op 'Geen' ingesteld staan

Klik nu op "OK" en op "test accountinstellingen". Bij twee groene vinkjes is het goed ingesteld en kunt u alle vensters afsluiten.

Windows Live Mail
:

Klik op het blauwe icoontje linksboven in het scherm links naast 'Start' > 'Opties' > 'E-mailaccounts'.

Kies het account dat u aan wil passen en klik op 'Eigenschappen' en ga naar het tabblad 'Servers'.

Pas hier de uitgaande mailservernaam aan naar hetzelfde als u bij inkomende mailserver heeft staan.

Onderaan kunt u 'Voor deze server is verificatie vereist' aanvinken, bij 'Instellingen' controleert u of de optie 'De instellingen voor inkomende e-mail gebruiken' aanstaat. 

De versleuteling moet altijd op 'Geen' ingesteld staan

Vervolgens klikt u op ‘OK’, nogmaals ‘OK’ en dan op ‘Sluiten’.


Help Desk Software by Kayako Resolve